Mokyklos bendruomenės telkimo modelis – raktas į glaudesnį bendradarbiavimą

Projekto „Darni šeima, tvari mokyklos bendruomenė – ateities Lietuva“ metu buvo sukurtas novatoriškas pokyčių įgyvendinimo modelis, kuris remiasi ne tik projekto, bet ir užsienio šalių gerosiomis patirtimis.

Vienas pagrindinių modelio diegimo tikslų – maksimaliai pagerinti mokyklos bendruomenės tarpusavio santykius, įtraukiant į bendruomenės gyvenimą kuo daugiau mokinių tėvų, efektyviai pasidalinant atsakomybe mokyklos valdyme. Modelis sudaro sąlygas bendruomenės nariams įvertinti vaikų auklėjimo ir ugdymo nuostatas, kurti naujus įpročius ir praturtinti ugdymo procesą gyvenimiškais įgūdžiais.

Pokyčių įgyvendinimas ugdymo įstaigose glaudžiai susijęs su vertybių diegimu ir emocinio intelekto puoselėjimu. Siekiamybė yra naujų mokymo ir mokymosi metodų integravimas bei ilgalaikė palaikymo sistema, kuri svarbiausius mokymų ciklo principus paverstų mokyklos bendruomenės kultūros dalimi. Tik tokiu būdu atsiveria galimybė kurti efektyvesnį ugdymo procesą – mokykla, palaipsniui įveikdama sunkumus, gali tapti geruoju pavyzdžiu, kuris įkvepia kitų mokyklų bendruomenes pokyčiams.

Kaip teigia modelio kūrėjai, telkiant mokyklos bendruomenę visų pirma reikia pripratinti žmones būti kartu, drąsiai dalintis idėjomis ir bendrauti neformalioje aplinkoje. Pokyčiai visada yra ilgalaikis procesas, tačiau rezultatas atperka pastangas. Šia patirtimi jau dalinasi Žiežmarių gimnazijos bendruomenės pokyčių grupė: mokytojai, mokiniai, mokinių tėvai ir mokyklos administracija mokosi bendrauti kitaip, būti kartu bei keisti požiūrį į save ir į kitus. Jau pasiektas didžiausias rezultatas – darni ir veikli mokyklos bendruomenė, kuri tampa gerosios patirties pavyzdžiu. Tai – pirmasis žingsnis formuojant mokyklų bendruomenių tinklą Lietuvoje.

Su modeliu susipažinti galite paspaudę ant nuorodos: 2012_Mokyklos_bendruomenes_stiprinimo_modelis

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *