DEKLARACIJA
„Tėvai turi pirmenybės teisę parenkant savo vaikų mokymą.“
Visuotinė žmogaus teisių deklaracija, 26 str., 3 d.
LTF vizija – laisva kūrybinga asmenybė:
- nusiteikusi mokytis ir tobulėti, bendrauti ir bendradarbiauti,
- gebanti kelti sau prasmingus gyvenimo tikslus,
- turinti įsisąmonintą humanistinių vertybių sistemą.
LTF misija – siekiant Lietuvos švietimo sistemos atgimimo:
- vienyti Lietuvos vaikų ir studentų tėvus (globėjus) bendrai veiklai, kuri darytų įtaką šalies švietimo politikai;
- kelti visuomenės sąmoningumą švietimo sistemos humanizavimo link;
- atstovauti vaikų ir jaunuolių interesams, ginti jų teises visose švietimo ir mokslo institucijose.
Vertybės ir principai
- Meilė ir dvasingumas, pagarba žmogui, pilietinis aktyvumas ir tautinė savimonė – pagrindinės vertybės, kuriomis turi būti grindžiamas ugdymo turinys, procesas ir visų ugdymo proceso partnerių santykiai.
- Mokytojas, suvokiantis savo misiją puoselėti visapusiškai išsilavinusią, kūrybingą, pozityviai mąstančią ir mylinčią pasaulį asmenybę, yra pagrindinis sėkmingo ugdymo veiksnys.
- Tėvų ir vaikų aktyvumas – ugdymo proceso sėkmės prielaida.
- Tėvai, vaikai, pedagogai, savivaldybių ir valstybės švietimo institucijų administratoriai – ugdymo proceso partneriai.
- Atsakinga sąmoningų tėvų įtaka vaikų ugdymo turinio bei proceso kokybei visose švietimo sistemos grandyse yra būtina.
- Ugdymo turinys turi atitikti fizines, psichines ir dvasines vaiko galimybes, jo amžiaus tarpsnių ypatumus bei interesus.
- Ugdymo procese pirmenybė teiktina gebėjimų prasmingai panaudoti įgytas žinias lavinimui, kūrybinio mąstymo ir vaizduotės, pasitikėjimo savo jėgomis, sąmoningos mokymosi motyvacijos bei poreikio mokytis visą gyvenimą puoselėjimui.
Veiklos prioritetai
- Ugdymo turinio įvairovės ir pažangių humanistiniais principais pagrįstų pedagogikos iniciatyvų skatinimas.
- Išmintingas ugdymo turinio optimizavimas, harmonizuojant šiuolaikinio aukštojo mokslo reikalavimus ir bendrojo lavinimo mokyklos galimybes.
- Tėvų informavimas, konsultavimas ir mokymas – būtina Lietuvos švietimo kryptis.
- LTF dalyvavimas lygiaverčiais pagrindais su švietimu susijusių institucijų veikloje.
- Aktyvus LTF dalyvavimas, kuriant ir tobulinant įstatyminę švietimo bazę.
- Siekimas Lietuvos politinių partijų atsakomybės už programiniuose dokumentuose numatytos, visuomenės interesą atitinkančios švietimo politikos įgyvendinimą.
- Prielaidų, skatinančių iškreiptą konkurenciją tarp švietimo institucijų bei pačių ugdymo proceso dalyvių, įvardijimas ir pašalinimas.
- Parama kūrybingiems, pagal humanistinius principus dirbantiems mokytojams.
- Tinkamas ugdymo aplinkos įrengimas – būtina sąlyga sėkmingam švietimo tikslų įgyvendinimui.
- Teisės aktų pataisų inicijavimas, siekiant nacionalinių masinio informavimo priemonių viešinamos medžiagos turinio ir vertybinės orientacijos atitikimo humanistinės etikos principams.
- Vaikų interesų gynimas nuo vartotojiškos ideologijos ir savanaudiško verslo skverbimosi į švietimo įstaigas.
Susipažinti su asociacijos „Lietuvos tėvų forumas“ įstatais galite čia.